Tessa Esser-de Bree

Wat is onze gemeente toch mooi! Ik ben Tessa Esser-de Bree, 40 jaar en geboren en getogen in Castricum. Samen met mij man en dochter woon ik midden in de dorpskern van Castricum. Wij genieten volop van al het moois wat onze omgeving te bieden heeft, het bos, de duinen, het strand en het gezellige dorpscentrum. Maar ook van het boodschappen doen bij de lokale winkeliers, vrijuit sport kunnen beoefenen en op leuke plekken gezellig met vrienden en familie afspreken. Het zijn simpele dingen, maar die zijn juist zo belangrijk om te behouden. Onze Gemeente is uniek en onze dorpen hebben elk zijn eigen karakter en charmes. We willen ons er veilig voelen, er met veel plezier wonen en er trots op zijn.

Als ex-topsportster vind ik sport en bewegen extra belangrijk. Sport en recreatie moet voor iedereen mogelijk zijn. We moeten allemaal gebruik kunnen blijven maken van het bos- en duingebied, maar zeker ook goede voorzieningen hebben in de binnensportruimtes en op de sportaccommodaties. Want sport verbindt, draagt bij aan de fysieke en sociale ontwikkeling van de jeugd en kan eenzaamheid onder ouderen tegengaan.

Portefeuilles

portefeuille taakveld
Onderwijs Lokaal onderwijsbeleid
Werk en Inkomen Sociale zaken / Bijstandsverlening (WWB)