De VVD-kandidatenlijst gemeente Castricum: betrokken inwoners vol optimisme

Lijsttrekker Rob Dekker, Akersloter in hart en nieren en al tien jaar in de VVD-fractie, is bovenal trots op zijn gemeente: “Wij hebben de mooiste achtertuin van Nederland! Wij wonen in dorpen waar mensen elkaar kennen en groeten op straat. Actieve verenigingen, betrokken ondernemers, voorzieningen voor jong en oud, strand, zee, duinen, bollenstreken, bossen en meren”.

De verkiezingsleus van de VVD is ‘Castricum blijft goed, wordt beter’. Want naast al het mooie zijn er binnen de partij initiatieven voor verbetering. “Er worden inmiddels meer woningen gebouwd maar dat aantal moet omhoog naar 250 per jaar. We gaan per wijk samen met inwoners een plan maken voor de verduurzaming van woningen en bouwprojecten. We kijken hoe we de gezondheidszorg kunnen verbeteren en tegelijkertijd betaalbaar kunnen houden met menselijke maat. Door grip te houden op de gemeentefinanciën kunnen we onze voorzieningen blijven verbeteren zoals bijvoorbeeld investeren in nieuwe scholen!”

De VVD Castricum staat voor de komende gemeenteraadsverkiezingen in de startblokken met veel nieuwe gezichten, die samen met de ervaren raadsleden een enthousiaste en betrokken fractie vormen.

Lijsttrekker Rob Dekker: “Wij zijn ervan overtuigd dat een gemeenteraad moet blijven vernieuwen. Nieuwe gezichten brengen nieuwe perspectieven en inzichten. De VVD heeft goede nieuwe kandidaten gevonden die samen met onze ervaren raadsleden onze dorpen nog beter kunnen maken. Een mooie mix tussen jong en oud, ondernemers, studenten, mensen uit het bedrijfsleven maar ook mensen vanuit maatschappelijke organisaties. We kiezen hiermee duidelijk voor de lange termijn en staren ons niet blind op de komende vier jaar”.

De top 3 bestaat uit ervaren raadsleden uit Akersloot, Castricum en Limmen. Lijsttrekker Rob uit Akersloot is ondernemer en zijn hele leven al zeer actief in het dorp. Gerrit Krouwel uit Castricum, de senior van de partij, staat op plek 2. Met veel energie en jarenlange raadservaring blijft hij zich actief inzetten voor woningbouw voor jong en oud. Op plek 3 staat Jeroen Slot uit Limmen. Hij is werkzaam bij een grote energieleverancier en wil met zijn ervaring onze dorpen klimaatbestendig maken waarbij voldoende draagvlak bij onze inwoners voorop staat.

De eerste nieuwkomer staat op plek 4 en is Martin Coenen uit Castricum. Hij is partner bij een groot accountantskantoor. Martin wil zijn financiële kennis en ervaring in het bedrijfsleven inzetten om de lokale economie te stimuleren en erop toe te zien dat we als gemeente financieel verantwoorde keuzes maken.

Tessa Esser-de Bree komt nieuw binnen op 5. De geboren en getogen Castricumse is regiomanager Sales & Marketing bij een kansspelorganisatie en tevens meervoudig Nederlands kampioen wedstrijdskiën. De voormalig Sportvrouw van Castricum wil haar enthousiasme, kennis en ervaring inzetten op sport, beweging en zorg.

Ook op plek 6 een nieuwkomer, Daan Hespe uit Castricum. Daan is werkzaam bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid op het gebied van security en privacy en heeft daarvoor jarenlang bij het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers en GGZ Dijk en Duin gewerkt. Daan maakt zich sterk voor een eerlijke en benaderbare gemeente die er is voor haar inwoners, en niet andersom.

Victor van der Wel is eveneens nieuw op de lijst. Victor is student econometrie en terug te vinden op plek 7. Victor is topsporter op de 1500 meter hardlopen en wil meer aandacht voor sport en jongeren in onze dorpen.

Andries de Rooij uit Castricum vinden we terug op plek 8. Andries is teamleider op een middelbare school en wil zich de komende jaren blijven inzetten voor goede jeugdzorg, kinderopvang en uiteraard onderwijs.

Op plek 9 staat Renata Shalders uit Limmen. Renata is personeelsplanner bij een verzorgingshuis. Met haar ervaring en interesse in het sociaal domein, wil zij zorgen dat onze inwoners toegang houden tot juiste en passende zorg. En dat zorgkosten beheersbaar blijven.

Eveneens uit Limmen is Loek Wellink op plek 10. Loek studeert technische bedrijfskunde en zit in het bestuur van jongerencentrum Conquista en organiseert onder meer het timmerdorp en de avondvierdaagse. Hij wil een jeugdige inbreng op gemeentelijke beslissingen blijven geven.

Samengevat aldus Rob Dekker: “Het nieuwe team van VVD Castricum is een mooie mix van betrokken inwoners die met de juiste inhoudelijke ervaring, optimisme en enthousiasme hun uiterste best gaan doen om onze dorpen nog mooier te maken. Castricum blijft goed, wordt beter!”

De volledige lijst:

18. Christel Portegies

19. Joram Schrijver

20. Andre Lamme

De komende weken zullen wij onze kandidaten voorstellen. Volg ons dus op de socials: @VVDCastricum